AccueilLa Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 VideDernières imagesRechercherS'enregistrerConnexion

Partagez

La Petite Sirène [Disney - 2023]

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 39  Suivant
AuteurMessage
Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Empty
MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Jeu 1 Juin 2023 - 23:20

Même si elle n'est pas la meilleure chanson de la BO, je trouve que The Scuttlebutt est plutôt réussie, s'intègre bien à l'intrigue et la fait avancer. C'est totalement dans le style d'Eurêka de tourner autour du pot et d'être assez insupportable (j'adore le fait que même Ariel n'en peut plus, elle aussi, durant ce passage), et les sonorités/paroles donnent vraiment l'impression d'un cri d'oiseau. Et la chanson semble particulièrement amuser les plus petits (donc très bon point pour elle). La Bande Originale de La Petite Sirène a toujours été un peu éclectique, Howard Ashman avait osé intégré du calypso/reggae, et ce petit rap est un peu dans cette continuité.

Je la trouve en tout cas bien plus intéressante et utile que Les Poissons, dont je ne regrette pas la coupe dans cette version. (Le réalisateur a décidé de couper Les Poissons pour son aspect trop cartoonesque, pas dans le ton du film, et parce qu'elle ne faisait pas avancer l'histoire)

IndieWire a écrit:

"It'd be so silly," the filmmaker told IndieWire about trying to translate a particular animated sequence to his new film.

[Editor’s note: The following interview contains some spoilers for “The Little Mermaid.”]

While Rob Marshall’s live-action spin on the animated Disney classic “The Little Mermaid” holds fast to many of the elements that made Ron Clements and John Musker’s 1989 animated gem such a winner, there are still plenty of changes to the material at hand. And while Marshall and screenwriter David Magee mostly added new material to the existing story (or offered clever tweaks to stuff like, ohh, the species of a certain squawky bird pal), there were a few things they cut from their feature.

That includes one of the best — and, yes, silliest — musical sequences from Clements and Musker’s kid-friendly original, second-act ditty “Les Poissons,” sung by no less than René Auberjonois as a truly demented chef.

It’s undoubtedly the film’s wackiest sequence, as it follows Sebastian the crab (voiced in the animated film by Samuel E. Wright; Daveed Diggs takes over for Marshall’s version and is aces) as he makes his way through the royal family’s nightmarish kitchen. As Chef Louis hacks and slashes his way through a dizzying array of foodstuffs (read: lots of Sebastian’s own kinfolk), the wily crab attempts to hide, injecting some serious physical comedy and wacky hijinks into the feature.

So, what would that have looked like in Marshall’s live-action world? Instead of tackling the sequence, Marshall and his team opted to cut it.

“Well, that was the problem: [what] would that look like? That really is an animation concept,” Marshall said during a recent interview with IndieWire. “It felt like Saturday morning cartoons. That kind of thing, you can really do in animation, but in a different genre, it just wouldn’t work. It’d be so silly.”

It also just didn’t fit into Marshall’s overall vision for the story, not just in terms of how it looks but the way it functions within the moment at hand.

“Also, it takes a vacation from the story, full on,” the filmmaker said. “So, you’re like, well, why is it there? I think if we had filmed it, it would’ve been impossible to make work, but also it would’ve been [cut] out, because it has nothing to do [with the story in that moment]. It’s a lovely song, but it just doesn’t belong in a live-action film. That was the real reason.”

C'est d'ailleurs une chouette d'idée d'avoir changé Eurêka de goéland à Fou de Bassan.
Dans cette version, comme dans le conte d'Andersen, la petite sirène n'est jamais allée à la surface avant de croiser le bateau du prince. Avoir un oiseau capable de plonger permet de garder cette idée tout en ayant un animal de la surface pouvant apporter des "informations". Ces oiseaux marins ont également tendance à récupérer toutes sortes d'objets pour les intégrer à leurs nids.

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Banniz12

titeufffff et Rwo aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Princess Meg
Modérateur
Princess Meg

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Jeu 1 Juin 2023 - 23:43

Voici la chanson Scuttlebutt dans son intégralité Smile

Perso je me suis fait à cette chanson qui est assez entraînante et parfois même amusante (en VO bien évidemment)

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Dcp_0010
Ellioft

Ellioft

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Jeu 1 Juin 2023 - 23:44

J'ai été le revoir ce soir en VF pour premièrement découvrir la transposition dans notre langue et de deux pour voir si le charme opérait toujours.

Au niveau du doublage mis à part Partir là Bas avec sa synchronisation labiale en roue libre et Ursula qui manque clairement de sa voix plus grave par rapport à Melissa le reste des comédiens font un très bon travail d'interprétation.

Cerise Calixte est bien mais évidemment le fait qu'elle fasse un autre personnage Disney pose un peu problème mais cela ne m'a pas gâché le film pour autant. Martin Faliu à une jolie voix qui correspond bien à Éric.

Mention spéciale à l'acteur qui fait Sébastien qui s'en sort très bien Very Happy et celle qui double Vanessa qui à bien la voix de peste.

Bon et la question que je me suis posé c'est est ce que le film me plaît toujours au second visionnage ? Et bien oui j'ai passé un aussi bon moment, j'avais le sourire à la fin de la séance comme la première fois.

Le monde sous marin m'a paru moins vide la seconde fois bizarrement et je trouve que le rythme est bien fichu il n'y a pas de temps mort.

J'ai observé aussi les séquences et pour moi le film est bien monté il n'y a que un cut que j'ai trouvé grossier c'est le cut au noir à la fin après que Ariel est parlé à Triton après la bataille.

Du coup le charme opère toujours autant qu'avec Cruella.

Donc il est mon second live action préféré. Very Happy

Zazu et Princess Meg aiment ce message

Hercule
Chronique Disney
Hercule

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Ven 2 Juin 2023 - 1:28

Voici la version québécoise de Pauvres petites âmes en peine interprétée par Kathleen Fortin (enregistrée en salle) :

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Banniere-chronique-disney
Princess Meg
Modérateur
Princess Meg

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Ven 2 Juin 2023 - 3:01

Bon j'ai toujours du mal avec le "Qu'est-ce qu'elle dit Maman ?", mais sinon j'aime bien la performance de Kathleen Fortin.
Mais je trouve que comme la VF, sa voix est trop aigue pour Ursula... Mais elle passe bien mieux que Magali Bonfils c'est certain.

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Dcp_0010
Hercule
Chronique Disney
Hercule

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Ven 2 Juin 2023 - 5:08

Oui, je ne comprends pas pourquoi ils ont ajouté "Qu'est-ce qu'elle dit Maman ?". Dans les deux versions en plus !

Princess Meg aime ce message

Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Ven 2 Juin 2023 - 11:00

Quelques interviews avec sous-titres en français :

titeufffff aime ce message

Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Sam 3 Juin 2023 - 13:25

Entretien avec la costumière Colleen Atwood :

Harper's Bazaar a écrit:

“It was so mind-boggling on so many levels,” costume designer Colleen Atwood says of bringing the beloved underwater world to life

It’s no secret that Disney has embarked on an epic quest to change the princess narrative in recent years. Gone are the days of damsels in distress waiting for Prince Charming to save them. Heck, Frozen is less about a love plot than it is about learning to love difficult siblings! That’s why so many eyes are on the new live-action adaptation of The Little Mermaid. In the original 1989 animated film—let’s face it—Ariel drastically changes her physical appearance and gives up her literal voice to pursue a man. It isn’t the best message to send our children or anyone else. So what does it mean to be Ariel in 2023?

While there is a love plot in the new adaptation (in theaters everywhere Friday, May 26), the romance plays second fiddle to Ariel’s intellectual curiosity. There’s a reason the film’s first trailer features King Triton scolding his daughter for breaking the rules and visiting humans in “the above world”—and Ariel responding, “I just want to know more about them.”

It’s also partially why the animated film’s seashell bras are not seen in this adaptation. The film’s costumes were brought to life by prolific designer Colleen Atwood, whose numerous credits include Netflix’s recent hit Wednesday, Sleepy Hollow (1999), Into the Woods (2014), and the forthcoming Beetlejuice 2 (2024), which began shooting in London this month. We caught up with Atwood to discuss not just the infamous shells—or lack thereof—but also all of the costuming decisions she made to help us feel like part of Ariel’s world, as well as how she makes this fantastical teenage mermaid feel like part of ours.

For a film like The Little Mermaid—which is so fantastical, so rooted in our world in one way but very much made-up in another—how do you even begin to research or ideate what the costuming should look like?
The thing is, as with Wednesday, if there is a script, it’s somewhat on the page. [With costuming work], you have to try to reinvent yourself and what you do. You know certain tricks of the trade, but you have to try not to use the same ones over and over again. So it’s about starting with the script and coming up with new ideas, new materials, new science, new art, and [staying] current in that way.

A lot of this film is CGI. What role did actual, physical costumes play?
It’s definitely a different process. In my case, I built real costumes to resemble what I wanted it to look like, because it really helped the digital people with color and shapes. Digital always gives you this grid-type look, so it’s good to get off that grid. We gave them good references, and as much real stuff as we could. If you give the CGI people a solid reference, they have a better template to go off than just creating it from scratch digitally.

We took a lot of fish influences for the different merfolk, and had different tails and colorations to represent the seven seas, so it was this world of sea life. Instead of everyone having green tails, each person became a fish inspired by the oceans they came from. These costumes were all hand-painted, and some had shell enhancements, or silk-screens we did that resembled scales.

So you made all of these beautiful costumes and the actors didn’t wear them, or hardly did?
When the actors were working, they were in the usual motion-capture suits 90 percent of the time. There were a few pieces that the actors wore. [King Triton’s] breastplate—he was really wearing that. Melissa McCarthy’s Ursula costume, she wore that most of the time. That was a difficult one. It had to be like a dance costume but still look like Ursula, so we had to figure out where the octopus legs ended and the costume began, and also where the human body fits in that costume. That was a complex process.

This film has such a unique, distinctive aesthetic universe. Which came first—the set or the costumes?
The costumes and set came up together in preproduction. We started with the merpeople, and after a couple months, we started exploring the above-the-sea world and relating that back to the ocean. A lot of times, set departments start with a longer lead than costuming, but because we had so many digital sets, and movement was involved, I was incorporated in the mix with the crew pretty much from the beginning.

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Image506
Ariel and Prince Eric’s “above the sea” outfits
PHOTO CREDIT : GILES KEYTE

Tell me about the above-the-sea world.
I had a great time costuming the above world as much as the underwater stuff. It was this fantasy 1830s-meets-Caribbean world. I got to do fun dance-number costumes, costumes for the royal court, all those costumes. Then there are the sailors on the ship. You’ll see, it’s not just one approach to costume but worlds within worlds. The merpeople have one look, and the villagers and people who live closer to the ocean, more “of the ocean”—their colors are more of the colors of live coral and vibrant colors of the sea.

Both in the story and in the design, the idea of two worlds that exist separately but have a lot in common was a storyline. I took the organic quality of sea creatures and seashells and corals, and incorporated them into the textures and colors. In the court, it was more about pearls and jewelry. We rented all this vintage jewelry for the court, and [made] a few of these otherworldly pieces. 4ocean does these clear beads out of recycled plastic bottles. I used their beads to make a breastplate for the queen. I’ve always loved those beads because they’re small and clear, so it looks pretty when it’s laid onto something.

A noticeable absence from this film: Ariel’s shell bra.
We walked away from that one. I just think we wanted to have a more fishlike quality to the girls. Having them all plonk seashells on their breasts seemed like a weird way to go. And when you start putting shells on real bodies, it’s hard to make them look good, believe me. We went with a bralette that still has a fish vibe but wasn’t as aggressive as a shell bra.

What was the most challenging part of costuming this film?
We shot it over a very long period of time, because we shut down the day we were supposed to start shooting [because of the pandemic]. You get up and running—then boom, it’s gone. But the costumes were done; they did not change when we eventually resumed production. I had to finish some multiples, but the show was pretty much ready to go. All the worlds were designed.

Was it difficult to walk away from a production and then to have to come back?
At first it was so mind-boggling on so many levels. I couldn’t stop thinking about it the whole time. I was figuring out different things for Ariel’s sisters. In my mind, I still worked on everything because I kept it alive in my brain instead of totally walking away.

I love to ask costume designers this: Did your actors try to pilfer anything from the costume department?
I’m sure they did, but I didn’t clock anything serious. Everybody always wants a memento, right? I didn’t see things go bye-bye, but I’m sure everybody got a little something. I had so many costumes and so many multiples, but even with the volume of costumes, it all got worn so much. Everything was pretty much in use and under control. When you have stuff that doesn’t get used, that’s when it tends to float away.

D'autres photos des costumes :

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Image553

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Image552

Invité
Invité

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 17:13

Sinon j'aimerait savoir un truc au niveau du boxe office c'est un succès ou un flop ?

Car entre ceux qui disent que c'est un succès et ceux qui disent que c'est un flop j'aimerais avoir l'avis de quelqu'un qui s'y connais Smile
mickeyM

mickeyM

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 17:17

Voici les chiffres officiels (boxofficemojo) :

DOMESTIC (66.6%) (US)
$157,407,067
INTERNATIONAL (33.4%)
$78,961,126
WORLDWIDE
$236,368,193

C’est bien mais pas top. On voit par contre que ça semble être assez mauvais à l’international.

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 G-M-C0546-0463
Onil1992mickey

Onil1992mickey

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 18:55

A mon avis, le film risque tout juste de rentrer dans ses frais et de finir sa course autour de 500-550 millions. Ça ne sera pas le succès que j’avais espéré, mais moi il m’a plu, et c’est ce que je retiendrai.

titeufffff, Prince et Lolo88 aiment ce message

Invité
Invité

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 19:20

mickeyM a écrit:
Voici les chiffres officiels (boxofficemojo) :

DOMESTIC (66.6%) (US)
$157,407,067
INTERNATIONAL (33.4%)
$78,961,126
WORLDWIDE
$236,368,193

C’est bien mais pas top. On voit par contre que ça semble être assez mauvais à l’international.
OK merci

Mais des nouveaux chiffre viennent de tomber à l'instant 

https://www.the-numbers.com/movie/Little-Mermaid-The-(2023)#tab=box-office

Le film en est a 180 million de dollars au etat unis contre 140 million à l'international ce qui fait un totale d'un peu plus de 320 million
Parkatm

Parkatm

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 19:53

Au final, ça me fait vraiment un gros effet de "tout ça pour ça" dans le sens positif comme dans le sens négatif.

Je veux dire quand on regarde les chiffres du box office : pas le plus gros succès mondial comme espéré mais pas non plus un gros raté.
Quand on regarde la critique : certains diront encore que c'est un gros succès critique et d'autres que les films s'est pris une tôlée avec des notes aux extrêmes pour un résultat final entre deux.

Le fait qu'à titre personnel je l'ai trouvé moyen n'arrange rien à cette impression que j'ai que finalement, le film a fait énormément parler de lui de part ses différentes polémiques mais finalement c'est un film dans la moyenne, ni très bon, ni très mauvais qui ne méritait peut-être pas autant de pages de débat ^^.

(Qui semble s'apaiser un peu puisque surprenamment, il n'y a pas eu de post pendant 24h entre hier et aujourd'hui, ce qui est assez notable pour ce sujet ^^).
Fotsebixam

Fotsebixam

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Dim 4 Juin 2023 - 21:53

mioumiou a écrit:
Pour moi, c'est pas mon Ariel de 1989 mais c'est une très bonne Ariel qui fera rêver les petite filles d'aujourd'hui et peut-être de demain.

Malheureusement (ou pas) vu le box office ce film risque d'être assez rapidement oublié. Il va achever sa deuxième semaine en France mardi soir et n'aura même toujours pas atteint les 1 millions d'entrées! Il va finir à quoi en fin d'exploitation? 1,2 millions grand max ?
A comparer aux 7 millions de Mario, aux 5 millions de la Reine des Neiges, etc... Même un Donjons et Dragons fait mieux, Idem pour un Scream 6.
Jake Sully

Jake Sully

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 10:32

La météo des derniers jours aident pas non plus la carrière française du film. En général, dès qu'il fait beau en France, les chiffres cinés ont tendance à baisser. D'ailleurs le film est pas le seul à contre-performer chez nous sur les sorties qui ont eu lieu depuis mi-mai, et cela malgré les week-end de pont (Fast X fait pas non plus un score très envieux pour une franchise).
A voir les chiffres de Spider-Man et de Transformers chez nous pour voir si c'est une tendance de fond, où bien si c'est uniquement propre à La Petite Sirène.

Sinon, film revu en VF ce samedi lors de la projection PA, et toujours aussi emballé perso. Il n'est ni moins bien, ni pire que les précédents remake-live (La Belle et la Bête, Le Roi Lion => oui Dash, je sais, c'est pas un remake-live pour toi, et Aladdin).

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Avatar10
Onil1992mickey

Onil1992mickey

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 11:51

Une très jolie nouvelle pour Halle, de quoi lui redonner du baume au cœur après toutes ces polémiques. Sa reprise est N1 sur Spotify US. J’ai vu qu’elle avait aussi atteint cette place sur iTunes. La chanson est un très beau succès.

La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Image563

Prince, Flounder69 et Ayuna aiment ce message

Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 12:10

Le film se maintient particulièrement bien, comparé avec Aladdin sorti à la même période en 2019, malgré la concurrence plus forte avec notamment l'arrivé de Spider-Man : Across the Spider-Verse (d'ailleurs, même stratégie pour Sony l'an prochain : la suite de Spider-Man sortira une semaine après Blanche Neige...).

Pour la France, la promotion a en plus été particulièrement mauvaise, Disney FR se reposant bien trop sur l'aura du classique animé. Mais ils n'ont pas pris en compte l'impact des nombreuses polémiques ridicules depuis 4 ans (comme tout le battage médiatique autour des paroles d'Embrasse-la et du consentement en nous citant pour l'exemple les paroles françaises, paroles qui n'ont même pas changé pour ce nouveau film contrairement à la VO...). Alors que le film est principalement joué en VF, toute la promo, en dehors des bande-annonces, est en VOstFr, nous vantant la voix d'Halle Bailey dont on peut difficilement profiter à cause du manque de séances VOST (se privant ainsi d'un potentiel public plus adulte). La version française paradoxalement n'est quasiment pas mise en avant dans la promotion (il n'y a qu'un seul extrait "Embrasse-la" sur la chaine YouTube Disney FR). Très peu de salles pour le voir en 3D, et les salles premium ont été principalement réservées à Fast X et Spider-Man : Across the Spider-Verse (ce qui n'a pas empêché Disney Fr ne nous sortir une affiche "salles IMAX" alors que le film n'a pas été disponible dans ce format en France, c'est dire à quel point la sortie a été bien préparée...). Le film familiale souffre aussi de sortir à la période des beaux jours et hors vacances scolaires.

Il est fort probable que La Petite Sirène suive le même chemin que Vaiana et Encanto, deux autres films avec des chansons de Lin-Manuel Miranda, qui ont été des succès plutôt timides au box-office puis sont devenus des énormes hits en streaming.

Part Of Your World est actuellement numéro 1 du Viral 50 : US et numéro 2 du Viral 50 : Monde de Spotify.
Et la Bande Originale vient de faire son entrée à la 193 place du Billboard 200.

Jake Sully, Princess Meg, Rwo et WhiteQueen aiment ce message

WhiteQueen

WhiteQueen

Autre / Ne pas divulguer

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 12:55

Un jour j'aimerais quand même qu'on nous explique pourquoi les campagnes marketing de Disney France sont autant à la ramasse. C'est incompréhensible, on aurait pu croire que le bon sens aurait été de tout faire pour booster ce remake d'un film d'animation très populaire. Non seulement on a eu la révélation du cast français quelques jours avant la sortie officielle, mais les rares extraits dévoilés en VF se sont effectivement comptés sur les doigts d'une main. Là où d'autres pays ont bcp joué leur promotion sur les chanteuses qui prêtaient leur voix à la sirene, ce qui pour moi aurait été le strict minimum à faire pour Disney France .
C'est du sabotage à ce niveau d'inaptitude.

The white Queen walks
And the night grows pale
Stars of lovingness in her hair

Jake Sully, Princess Meg et Rwo aiment ce message

Fotsebixam

Fotsebixam

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 14:28

Flounder69 a écrit:
Il est fort probable que La Petite Sirène suive le même chemin que Vaiana et Encanto, deux autres films avec des chansons de Lin-Manuel Miranda, qui ont été des succès plutôt timides au box-office puis sont devenus des énormes hits en streaming.

Oui mais Vaiana avait fait plus de 5 millions d'entrées en France. A la fin de deuxième semaine, il était à près de 2 millions d'entrées et se maintenait, alors que la Petite Sirène n'attendra même pas les 900 000 entrées à la fin de la deuxième semaine tout en étant en train de s'ecrouler jour après jour.

Encanto est sorti dans une période compliquée (le COVID était toujours là, les cinémas étaient rouverts depuis peu) mais est tout de même parvenu à plus de 2,6 millions d'entrées.

La Petite Sirène aura bien du mal à atteindre ne serait-ce que les 1,5 millions d'entrées...

Parkatm aime ce message

Oregon Trail

Oregon Trail

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 15:04

Swan Guevara a écrit:
Sinon j'aimerait savoir un truc au niveau du boxe office c'est un succès ou un flop ?

Car entre ceux qui disent que c'est un succès et ceux qui disent que c'est un flop j'aimerais avoir l'avis de quelqu'un qui s'y connais Smile

Hello Very Happy
Effectivement pas mal de mauvaise fois de la part des 2 "camps" sur internet !
Le vérité est que quand on regarde les chiffres détaillés et les sites sérieux, le box-office est mitigé.
https://deadline.com/2023/05/little-mermaid-box-office-profit-loss-halle-bailey-1235383099/

Budget = 390$ millions (250 film + 140 marketing) mais
==> seul une partie des recettes va à Disney genre la moitié (le reste est pour les cinéma).
==> Disney a d'autres recettes pour le film : disney+, DVD et télévision.

On serait à un point de rentabilité à 560M$ selon cette source. Ce chiffre change selon les sources mais on est souvent autour de ça.

En ce moment on est à 320M$ de recette et la projection finale est autour de 550/600M$. Trèèès loin du roi Lion (1600M) ou de la belle et la bête (1200M) qui avaient des budget similaires.
Donc le film ne va probablement rien rapporté ou très peu, mais ne va pas perdre beaucoup d'argent non plus.

Je dirais que globalement c'est certainement une déception pour Disney mais pas non plus une énorme catastrophe comme Strange Worlds ou Buzz l'éclair.

Mitigé donc...

Perso je pense que c'est le dernier live-action (ou un des derniers) qui sortira avec ce genre de budget, ça a du un peu les refroidir.

Parkatm aime ce message

Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 15:15

Fotsebixam a écrit:
Flounder69 a écrit:

Oui mais Vaiana avait fait plus de 5 millions d'entrées en France. A la fin de deuxième semaine, il était à près de 2 millions d'entrées et se maintenait, alors que la Petite Sirène n'attendra même pas les 900 000 entrées à la fin de la deuxième semaine tout en étant en train de s'ecrouler jour après jour.

Encanto est sorti dans une période compliquée (le COVID était toujours là, les cinémas étaient rouverts depuis peu) mais est tout de même parvenu à plus de 2,6 millions d'entrées.

La Petite Sirène aura bien du mal à atteindre ne serait-ce que les 1,5 millions d'entrées...

Je n'étais peut-être pas clair dans mon message mais je parlais de succès au niveau mondial et non uniquement pour la France (où Encanto n'est toujours pas disponible sur Disney+, et n'est pas un succès en streaming). Et encore, Vaiana avait tout de même rapporté 690 millions de dollars dans le monde, mais avait souffert de la comparaison avec le milliard atteint par Zootopie au début de la même année.

Pour la France, quand on voit que La Petite Sirène reste à la 2ème place du top pour son 2ème weekend (derrière Spider-Man), et avec une légère perte de fréquentation de -33% comparée à la semaine précédente, c'est aussi que la période n'est pas la meilleure pour les salles françaises de manière générale, et pas seulement pour ce film.

Article du New York Times sur Sean Bailey, en charge des remakes Disney en Live-action, qui revient notamment sur le cas de La Petite Sirène :

nytimes.com a écrit:

Sean Bailey is in charge of live-action remakes of films like “The Little Mermaid.” It’s a job that puts him in the middle of a partisan divide.

For more than a decade, Sean Bailey has run Disney’s animated film “reimagining” factory with quiet efficiency and superhero-sized results. His live-action “Aladdin” collected $1.1 billion at the box office, while a photorealistic “The Lion King” took in $1.7 billion. A live-action “Beauty and the Beast” delivered $1.3 billion.

Disney likes the cash. The company also views Mr. Bailey’s remake operation as crucial to remaining relevant. Disney’s animated classics are treasured by fans, but most showcase ideas from another era, especially when it comes to gender roles: Be pretty, girls, and things might work out.

The reimaginings, as Mr. Bailey refers to his remakes, find ways to make Disney stories less retrograde. His heroines are empowered, and his casting emphasizes diversity. A live-action “Snow White,” set for release next year, stars the Latina actress Rachel Zegler as the princess known as “the fairest of them all.” Yara Shahidi played Tinker Bell in the recent “Peter Pan and Wendy,” making her the first Black woman to portray the character onscreen.

“We want to reflect the world as it exists,” Mr. Bailey said.

But that worldview — and business strategy — has increasingly put Disney and Mr. Bailey, a low-profile and self-effacing executive, in the middle of a very loud, very unpolite cultural fight. For every person who applauds Disney, there seems to be a counterpart who complains about being force-fed “wokeness.”

Many companies are finding themselves in this vise — Target, Anheuser-Busch, Nike — but Disney, which has a powerful impact on children as they are forming life beliefs, has been uniquely challenged. In this hyperpartisan moment, both sides of the political divide have been pounding on Disney to stand with them, with movies that come from Mr. Bailey’s corner of the Magic Kingdom as prime examples.

Consider his remake of “The Little Mermaid,” which arrived in theaters two weeks ago and cost an estimated $375 million to make and market. The new version scuttles problematic lyrics from the 1989 original. (“It’s she who holds her tongue who gets a man.”) In the biggest change, Halle Bailey, who is Black, plays Ariel, the mermaid. Disney has long depicted the character as white, including at its theme parks.

Support for Ms. Bailey, notably from people of color and film critics, has been offset by a torrent of racist commentary on social media and movie fan sites. Others have blasted “The Little Mermaid” for failing to acknowledge the horrors of slavery in the Caribbean. A few L.G.B.T.Q. people have criticized Disney for hiring a straight male makeup artist for the villainous Ursula, whose look in the animated film was inspired by a drag queen.

Disney has long regarded these kinds of social media storms as tempests in teapots: trending today, replaced by a new complaint tomorrow. In 2017, for instance, a theater in Alabama refused to play the live-action “Beauty and the Beast” because it contained a three-second glimpse of two men dancing in each other’s arms. It became a global news story. Ultimately, the fracas seemed to have no impact on ticket sales.

The upshot? Disney hoped “The Little Mermaid” would generate as much as $1 billion worldwide, with the furor evaporating once the film arrived in theaters. Feedback scores from test screenings were strong, as were early reviews. “Alan Menken just told me that he thinks this one is better than the animated film,” Robert A. Iger, Disney’s chief executive, said at the film’s premiere last month, referring to the Oscar-winning composer.

Instead, “The Little Mermaid” will top out closer to $600 million, box office analysts said on Sunday, largely because the film faltered overseas, where it was “review bombed,” with online trolls flooding movie sites with racist one-star reviews. The film has done well in North America, outperforming “Aladdin” and receiving an A grade from ticket buyers in CinemaScore exit polls, although attendance by white moviegoers has been soft in some parts of the United States, according to analysts. Support from Black and Latino audiences have made up the slack.

Mr. Bailey declined to comment on the racist responses to the film. “While the international opening was softer than we would have liked, the film is playing exceptionally well which we believe sets us up for a very long run,” he said on Saturday.

Mr. Bailey, 53, has survived box office shoals that were far worse, including misfires like “The Lone Ranger.” The less said about his live-action “Mulan,” the better. But Disney has always supported him. “I’ve taken some big swings and had some big misses,” Mr. Bailey said. “I’m grateful that the leadership of the company understands that is part of any creative business.”

Mr. Bailey has been president of Walt Disney Studios Motion Picture Production for 13 years — an eternity in Hollywood, where film chiefs are often jettisoned every few years. Over that time, Disney has been roiled by executive firings, multiple restructuring efforts and shifting strategies for film distribution. The steady-handed Mr. Bailey, who is popular with stars and their agents, has helped provide stability.

“He’s a nice, decent, respectful, fair guy who does his job quietly, without fanfare,” said Kevin Huvane, a Creative Artists Agency co-chairman. “But that doesn’t mean that he is passive. Quite the opposite. He gets his hands dirty. If a deal isn’t working, he gets in there and he finds a way to make it happen.”

In 2014, for instance, Mr. Bailey flew to Budapest from Los Angeles at a moment’s notice to have dinner with Angelina Jolie. She had agreed to star in “Maleficent” but seemed to be getting cold feet after reading a revised script. Whatever he told her worked; “Maleficent” and a sequel took in a combined $1.3 billion.

“Sean is what we don’t see often these days, and certainly not in film,” Ms. Jolie said by email. “He’s consistent, stable and decent. When we have challenges, as all films do, he is even and fair. It may not be exciting for a story, but it is what we need more of.”

Disney’s live-action films did not often showcase women before Mr. Bailey arrived, and diversity was almost nonexistent. Mr. Bailey has almost exclusively focused on female-led stories. He has also championed young actresses of color — Storm Reid, Nico Parker, Naomi Scott — and female directors, including Ava DuVernay (“A Wrinkle in Time”), Julia Hart (“Stargirl”) and Mira Nair (“Queen of Katwe”).

“I think what he is doing is vastly important,” said Geena Davis, an actress and gender equity activist. “It’s not just about inspiring little girls. It’s about normalizing for men and boys, making it perfectly normal to see a girl doing interesting and important things and taking up space.”

The next film from Mr. Bailey’s division, “Haunted Mansion,” arrives in theaters on July 28 and stars LaKeith Stanfield (an Oscar nominee for “Judas and the Black Messiah”), Rosario Dawson, Owen Wilson and Tiffany Haddish. “Haunted Mansion” was directed by Justin Simien, the creator of “Dear White People,” and inspired by a Disney theme park ride.

“I felt that we had an opportunity to try and create a really cool, Disney-appropriate PG-13 movie that does have some real scares but also charms and delights,” Mr. Bailey said.

Mr. Bailey, who watched “The Little Mermaid” 18 times as it worked its way through Disney’s pipeline, has more than 50 movies in various stages of development and production, including live-action versions of “Moana,” “Hercules” and “Lilo and Stitch.” Yes, “Hocus Pocus 3” is happening. (His division makes two or three big-budget films annually for release in theaters and three modestly budgeted movies for Disney+.)

“Mufasa: The Lion King,” a photorealistic prequel directed by Barry Jenkins, the Oscar-winning “Moonlight” screenwriter, is scheduled for release in 2024. Mr. Bailey said “The Lion King” could expand into “a big, epic saga” like the “Star Wars” franchise. “There’s a lot of room to run if we can find the stories,” he said.

Restarting the five-film “Pirates of the Caribbean” series is another priority, although nothing official has been announced. “We think we have a really good, exciting story that honors the films that have come before but also has something new to say,” Mr. Bailey said. Will the franchise’s problematic star, Johnny Depp, return as Captain Jack Sparrow? “Noncommittal at this point,” Mr. Bailey said, seemingly inching the door open.

One of the knocks on Mr. Bailey is that he has not created a new franchise; almost none of his bets on original movies have paid off. The sled-dog drama “Togo,” made for Disney+ in 2019, was a critical hit that failed to break out. “Tomorrowland,” an ambitious fantasy from 2015, crashed and burned. At some point, studios cannot endlessly recycle old stuff. A Xerox of a Xerox of a Xerox ends up as a blank page.

“It’s really hard to crack through and get an original, hugely commercial win,” Mr. Bailey said. “We’re going to keep trying.” He pointed to a project based on “The Graveyard Book,” about a boy raised by the supernatural occupants of a cemetery.

Every studio has been struggling to come up with original hits. But the added glare that seems to come with any Disney effort adds a degree of difficulty.

Like Mr. Iger, Mr. Bailey does not hide his political leanings. He is close to Senator Cory Booker, Democrat of New Jersey, a friendship that started in 2000, when Mr. Bailey held a fund-raiser for him in Hollywood. (Mr. Bailey has a lot of famous friends. He goes way back with Ben Affleck, helped Dwayne Johnson start a tequila brand and serves on the board of Robert Redford’s Sundance Institute.)

But Mr. Bailey is in the business of making movies for everyone. That challenge is part of what keeps his job interesting, he said.

“How do you deal with audiences that are changing outside our country, inside our country?” Mr. Bailey said. “How do you tell stories — stories that matter to everyone — in a world that is increasingly polarized?”

Parkatm

Parkatm

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 17:47

L’argument des beaux jours, c’est pas un non sens ?
Je veux dire, c’est pas comme si on avait 25° en hiver. Disney a le choix de la date, c’est eux qui choisissent de le sortir en cette fin de printemps quand les beaux jours arrivent. S’ils le font, c’est qu’ils pensent que ça leur est bénéfique…

J’ai plus l’impression que ceux qui ont aimé le film vont trouver des excuses pour justifier les chiffres pas à la hauteur (de la même manière que ceux qui n’ont pas aimé vont minimiser certains chiffres).
Si les gens préfèrent aller voir le Spider-Man de Sony, ne serait-ce pas parce que c’est juste mieux ? 😅
Je mets sûrement les pieds dans le plat car je ne l’ai pas encore vu, ni n’ai vu les notes de celui-ci mais je me souviens que le premier avait un franc succès !

Disney
Orlando (2014, 2017, 2024) / Anaheim (2015, 2022) / Tokyo (2016, 2025 ?) / Hong-Kong (2018) / Shanghai (2024)

Universal
Orlando (2014, 2017,  2024) / Hollywood (2015) / Osaka (2016, 2025 ?) / Singapour (2017) / Pékin (2024)

Dernière édition par Parkatm le Lun 5 Juin 2023 - 17:50, édité 1 fois
fauna
Modératrice
fauna

Féminin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 17:49

Film vu en VF à la projection PA et heureusement aussi en VOST.

Je continue d'être ennuyée par tout ses remake live qui ne sont là que pour apporter de l'argent facile sans aucune créativité, qui ne laissent plus la possibilité a des films originaux d'exister au cinéma. Les seules créations vont directement sur la plateforme. Quelle tristesse !

Dans la trop longue liste des remake live, celui là s'en sort avec la moyenne et c'est d'ailleurs le seul.

Le positif :
Son atout, c'est le casting et notamment Halle lumineuse dans le rôle et dont la voix est magnifique. Par contre la VF est une catastrophe. L'approfondissement du rôle d'Eric, de la relation Ariel/Eric sont les points forts du film. J'ai apprécié cette Ursula tout en outrance qui n'est mue que par la vengeance. J'avais craint qu'elle soit aussi insipide que le Jafar live mais il n'en est heureusement rien.
Sébastien porte tous les gags et s'en sort pas mal, d'ailleurs j'ai eu un fou rire sur la scène "romantique" de la barque. Pas certaine que c'était l'effet rechercher. Le duo Sébastien/Eureka et les CGI très cartoonesques fonctionnent plutôt pas mal.

Le négatif :
Trop de CGI tue l'immersion ! C'est une overdose sur les scènes sous marine, de tempêtes, sur le climax, cela en devient too much et carrèment kitch.
Les soeurs d'Ariel, c'est le syndrôme Pua, juste là pour le merchandising, idem pour Vanessa. Ce niveau de niaiserie et de mièvrerie sur l'environnement.
Les nouvelles chansons sont nulles, celle d'Eureka est une horreur ! Ce niveau de kitchitude sur la chanson d'Eric. Ça passe dans un musical sur scène, pas dans un film. J'étais hilare mais pas dans le bon sens.
Le combat final est loupé et totalement décevant.

Le film est divertissant, je ne me suis pas ennuyée mais ce n'est pas un grand film et il sera comme la plupart des remake vite oublié de la majorité. Je lui souhaite néanmoins le succès car de mon point de vue, il est tellement mieux que les autres remake.

Princess Meg et Oregon Trail aiment ce message

Onil1992mickey

Onil1992mickey

Masculin

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 17:59

Oregon Trail a écrit:
Swan Guevara a écrit:

Hello Very Happy
Effectivement pas mal de mauvaise fois de la part des 2 "camps" sur internet !
Le vérité est que quand on regarde les chiffres détaillés et les sites sérieux, le box-office est mitigé.
https://deadline.com/2023/05/little-mermaid-box-office-profit-loss-halle-bailey-1235383099/

Budget = 390$ millions (250 film + 140 marketing) mais
==> seul une partie des recettes va à Disney genre la moitié (le reste est pour les cinéma).
==> Disney a d'autres recettes pour le film : disney+, DVD et télévision.

On serait à un point de rentabilité à 560M$ selon cette source. Ce chiffre change selon les sources mais on est souvent autour de ça.

En ce moment on est à 320M$ de recette et la projection finale est autour de 550/600M$. Trèèès loin du roi Lion (1600M) ou de la belle et la bête (1200M) qui avaient des budget similaires.
Donc le film ne va probablement rien rapporté ou très peu, mais ne va pas perdre beaucoup d'argent non plus.

Je dirais que globalement c'est certainement une déception pour Disney mais pas non plus une énorme catastrophe comme Strange Worlds ou Buzz l'éclair.

Mitigé donc...

Perso je pense que c'est le dernier live-action (ou un des derniers) qui sortira avec ce genre de budget, ça a du un peu les refroidir.

Le coût du film et du marketing sont des chiffres officiels ? Je vois des montants différents partout. J’ai vu passer 220 million d’euro + 80 en marketing….
Fotsebixam

Fotsebixam

MessageSujet: Re: La Petite Sirène [Disney - 2023] La Petite Sirène [Disney - 2023] - Page 27 Horlog11Lun 5 Juin 2023 - 21:14

Espérons que les prochains live fassent pire, ça apprendra à Disney à se foutre du monde.
L'entreprise traverse quand même une mauvaise passe, entre les polémiques avec les cm, la qualité de plus en plus mauvaise des films et séries , le woke imposé au chausse pied, etc...

La Petite Sirène [Disney - 2023]
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 27 sur 39Aller à la page : Précédent  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 39  Suivant