After years of horrible guys and guys for whom life is horrible, it makes sense that he would want to lighten up for a while. His kids may even be acting as his de facto agents. With an oeuvre that is basically one long parental advisory warning, Bardem is leaping at any chance to make movies they can actually see.
For the live-action version of The Little Mermaid, he texted Rob Marshall—“something that I’m shy to do”—to ask if the director would be willing to take on a King Triton with an accent. Marshall wrote back enthusiastically. Bardem was having breakfast with his family at the time. “I started like, ‘Wow, guys. I may do The Little Mermaid.’ And my daughter said, ‘But you can't play Ariel!’ I said, ‘No, no, no. I'm not playing Ariel. I'm playing King Triton.’ And they were so excited,” he shares gleefully.
Bardem swiftly turns serious, delving into a poetic close read of his role in a film that also features a flamboyant musical crab. “It's a father taken by the deep love and ownership of his younger daughter, and fighting with the fact that she's going to leave the nest, and being unable to cope with that as a man and as a protector, and not being able to give her the room that she deserves, the place that she holds as a woman, as a girl, as a grown-up. So,” he says, taking a breath, “it's very Shakespearean.”
Javier Bardem confie avoir demandé à Rob Marshall s'il serait prêt à avoir un roi Triton avec un accent, ce à quoi le réalisateur a répondu positivement. Lorsqu'il a annoncé à sa famille qu'il allait avoir le rôle de Triton, sa fille s'est exclamée "Mais tu ne peux pas jouer Ariel!". Il ajoute : "C'est un père qui a un amour profond pour sa fille cadette et qui se bat contre le fait qu'elle veuille quitter le nid, et il est incapable de faire face à cela en tant qu’homme et protecteur, il n'arrive pas à lui donner la place qu'elle mérite en tant que femme, fille et en tant qu'adulte en devenir. C'est très Shakespearien."
Halle Bailey a partagé quelques photos des coulisses de La Petite Sirène dans une publication Instagram :
hallebailey a écrit:
a glimpse of my 2021🥺a year i will never forget..from living overseas to coming home and still getting to do what i’ve always dreamed of..i feel immensely proud of myself ..made it through with God ..I thank God for this year and i’m so looking forward to the next one.
Elle a parlé également avec émotions du processus de casting et de l'expérience que lui a offert le rôle d'Ariel (pour Talks with Mama Tina à partir de 11:31):
"Obtenir ce rôle était surréaliste. Même lorsqu'on m'a demandé de venir aux auditions, je me disais : "Moi? Pour Ariel? ". Ça ne correspondait pas car mon image d'Ariel était rousse, le teint pale avec la nageoire et... Elle était incroyable pour moi. Je l'adore ! Comme tout le monde. C'est comme ça que je l'ai vu pendant si longtemps. Même durant le processus des auditions, je me rappelle avoir eu si peur et être si nerveuse. Une fois, mon père m'a proposé de m'aider à répéter mon texte. J'ai commencé à lire et je me suis mise à sangloter, et il était là "Halle mais qu'est ce qui ne va pas?". Et moi "Je n'arrive pas à croire que je puisse faire ça". Je suis tellement reconnaissante de pouvoir réinventer Ariel, et monter à d'autres magnifiques enfants noirs et bruns que "Vous pouvez l'être aussi. Vous êtes magiques et mystiques aussi, et toutes les autres merveilleuses choses aussi". En commençant le tournage j'ai eu à apprendre, à me dire à moi-même "Tu peux le faire. C'est bon". J'avais ma sœur à mes cotés, et c'était une si belle expérience de déployer mes ailes de cette manière."
Halle Bailey a déclarée que la scène de Part of Your World a été la scène la plus émotive à tourner pour elle. "C'était vraiment surréaliste à filmer. C'était vraiment émouvant pour moi. C'était trois jours intenses à tous les niveaux. Je pleurais tout le temps en me disant "Mais qu'est-ce qui se passe?". Nous sommes tous connectés à cette chanson qui signifie beaucoup pour chacun de nous". Elle ajoute : "Je pense que tout le monde sera agréablement surpris par certaines actualisations des thèmes du film. Plus autour de l'émancipation d'Ariel et de la reprise de son pouvoir."
Elle a également confirmé que parmi les nouvelles chansons, une est pour le Roi Triton (Javier Bardem): "Il y a aussi de nouvelles chansons. Je les aime vraiment. Je sais que Javier vendu la mèche sur le fait qu'il a toute une chanson. J'aime celle-là."
stylecaster.com a écrit:
Halle Bailey Cried the ‘Whole Time’ Filming This ‘Surreal’ Song For ‘The Little Mermaid’
Halle Bailey expected the live-action Little Mermaid to be emotional, but what she didn’t expect was to cry for three days while filming one of the Disney movie’s most iconic songs: “Part of Your World.”
“I definitely would say ‘Part of Your World,’” Halle tells STYLECASTER of the most emotional scene from The Little Mermaid to shoot. “It was really surreal to film. It was really emotional for me. It was three days of intense being all over the place. I was crying the whole time because I was just like, ‘What the heck?’ We’re all connected to that song and it means a lot to each of us.”
Halle was cast as Ariel, a mermaid princess who falls in love with a human prince, in the live-action version of Disney’s 1989 animated film, The Little Mermaid, in June 2019. While the movie—which is set to debut on May 26, 2023—features the same characters as the original film, Bailey promises there will be some modern changes when it comes to The Little Mermaid’s themes. “I think everyone will be pleasantly surprised by some updates of the themes of the film,” she says. “More so on Ariel’s side of women empowerment and her taking her power back.
She also confirmed there will be new songs not seen in the original movie, including a new track sung by King Triton (Javier Bardem). “There are some new songs as well. I really like them,” she says. “I know Javier let the cat out of the bag that he has a whole song. I like that one.”
“I think everyone will be pleasantly surprised by some updates of the themes of the film,” she says. “More so on Ariel’s side of women empowerment and her taking her power back.
J'espère que la relation fille/père ne sera pas survolée et qu'on ne verra pas encore un personnage girlboss à la Mulan (le remake) sans aucun défaut, lisse et artificiel. J'ai peur du coté woman empowerment certes Arielle ne faisait pas grand chose dans le climax final du film mais c'est elle qui donne le coup qui change la donne.
“I think everyone will be pleasantly surprised by some updates of the themes of the film,” she says. “More so on Ariel’s side of women empowerment and her taking her power back.
J'espère que la relation fille/père ne sera pas survolée et qu'on ne verra pas encore un personnage girlboss à la Mulan (le remake) sans aucun défaut, lisse et artificiel. J'ai peur du coté woman empowerment certes Arielle ne faisait pas grand chose dans le climax final du film mais c'est elle qui donne le coup qui change la donne.
Pas grand chose ? C'est pratiquement elle qui a tué Jetsam et flotsam
Dans le dernier Variety Awards Circuit Podcast, Lin-Manuel Miranda est revenu sur La Petite Sirène et son travail avec Alan Menken. Alan Menken a d'ailleurs vu une première version du film qui lui aurait beaucoup plu.
"Alan vous dira s'il n'aime pas quelque chose" a dit Lin-Manuel Miranda. "Il est généreux et honnête. Il fait la musique du film également, en plus des chansons, comme il l'a fait avec l'original. Je ne verrai pas de première version avant un ou plusieurs mois, mais le fait qu'il soit enthousiaste m'enthousiasme. Nous avons écrit trois ou quatre nouvelles chansons, qui ne remplacent aucune de celles que vous aimez. Tout cela est présent. Il n'y a pas de plus grand fan de "La Petite Sirène" que moi. Nous avons trouvé quelques opportunités pour d'autres chansons que j'ai hâte de voir. Je suis dans le flou comme n'importe qui d'autre, honnêtement."
Il ne devrait pas y avoir de nouvelle chanson pour Ursula, interprétée par Melissa McCarthy. Mais il n'exclut pas un moment de rap pour sa co-star de "Hamilton" Daveed Diggs, qui incarne le crabe Sébastien.
Nous en entendrons une pour Ariel lorsqu'elle perdra sa voix et deviendra humaine dans la seconde moitié de l'histoire. Lin-Manuel Miranda a déclaré "Rob a trouvé une façon créative d'entendre Ariel, même si elle est sans voix pendant un petit moment. Nous avons écrit de la musique pour son séjour à terre. Elle découvre beaucoup de choses, en tant que personne avec des jambes pour la première fois. Nous nous penchons sur cela musicalement."
Variety a écrit:
One step closer to achieving EGOT status, Miranda — who has two Emmys, three Tonys and three Grammys — is just missing an Oscar statuette. Other notable EGOT recipients have included John Legend, Marvin Hamlisch and Robert Lopez. Coincidentally, composer Alan Menken was the most recent artist to achieve this in 2020. The two are collaborating on the live-action film version of “The Little Mermaid,” from Oscar-nominated director Rob Marshall. The film is due out in 2023.
“Alan will tell you if he does not like something,” Miranda says. “He’s a heart and opinion on sleeve guy. He’s scoring it as well, along with the songs, as he did with the original. I won’t see a rough cut for another month or couple of months, but the fact that he’s excited has me excited. We wrote three or four original tunes, replacing none of the ones you like. All of those are in. There’s no bigger ‘Little Mermaid’ fan than me. We found a couple of opportunities for some other music that I can’t wait to see. I’m in the dark as anyone else, honestly.”
Regarding what characters would be singing original numbers, we shouldn’t expect one for Ursula, played by two-time Oscar-nominee Melissa McCarthy. Still, he doesn’t rule out a rap number for his “Hamilton” co-star Daveed Diggs, who voices the crab Sebastian.
We’ll hear one for Ariel when she loses her voice and becomes a human in the second half of the story. Miranda says: “Rob found a creative way to hear from Ariel, even though she is sans voice for a little while. We wrote some music for her time on land. She experiences a lot of firsts, as someone with legs for the first time. We got to lean into all of that musically.”
La partie sur La Petite Sirène est à écouter à partir de 25:10 :
Comme pour chaque Live-Action, la sortie du film sera accompagnée de nombreux livres, dont certains sont déjà annoncés (sorties prévues le 11 avril 2023), et leurs résumés peuvent dévoiler certains potentiels changements et ajouts dans l'intrigue. L'histoire du roman The Little Mermaid: Against the Tide ne sera pas celle du film même si certains éléments en feront probablement partie, comme le rôle des différentes sœurs et le changement de prénom.
- The Little Mermaid: Make A Splash
Citation :
Explore under the sea and beyond with Ariel in the new picture book retelling of Disney's live action The Little Mermaid!
Ariel is a curious mermaid who has always wanted to explore the human world! After saving a prince named Eric from a dangerous shipwreck, Ariel makes a deal with the Sea Witch, Ursula, so she can meet him and learn more about what life is like beyond her ocean home. But Ursula is full of tricks, and it will take all of Ariel’s courage to save the human world and the ocean from the Sea Witch’s devious plans.
- The Little Mermaid: Against the Tide, de J. Elle
Citation :
An original novel written by New York Times best-selling author J. Elle inspired by Disney upcoming live action reimagining of The Little Mermaid.
After the death of Ariel’s mother, the queen of the sea, the seven daughters of King Triton have grown estranged at best. It’s been years since Ariel’s older sisters have visited home. But this year’s Coral Moon is fast approaching, and it’s a special one for Ariel. Finally fifteen, she will be dubbed the Protector of her very own ocean territory as is tradition, and her sisters have agreed to visit for the celebration.
But the ceremony is halted when Mala, one of the most renowned daughters of Triton, is abducted. The only clue to where she might have been taken is a hastily scribbled seaweed note, which says, “What could have saved Mother could save me, too.” To rescue Mala, Ariel must work together with her siblings, traveling to various seas, outsmarting dangerous ocean creatures, and delving into forbidden waters to find the truth of what happened to their mother. But as Ariel and her sisters begin uncovering new secrets about their family and their kingdom, Ariel will have to face the loss of a mother she never had a chance to know and discover what it means to be both a good sister and a strong leader.
And the clock is ticking, because on the day of the festival, when the moon turns a true shade of coral, her sister will be lost, like her mother, forever.
- The Little Mermaid: Guide to Merfolk
Citation :
Learn everything you ever wanted to know about mermaids and more from Disney's new live action film The Little Mermaid inside this gorgeous guidebook!
From Prince Eric’s royal library, this beautiful guidebook deep dives into the legends and lore surrounding the mermaids and their world from The Little Mermaid live action film. Learn more about the Seven Seas and the mermaid princesses who rule them, discover stories of sirens and sea witches, and come to know the legend of the coral moon. With gorgeous full-color illustrations throughout, this book is perfect for any reader who can’t get enough of mermaids.
- The Little Mermaid: Adventure on Land
Citation :
An 8x8 retelling of Walt Disney Studio's new live action film, The Little Mermaid that invites readers to experience Ariel's first days on land.
Ariel is a mermaid who always wanted to explore life on land. After making a deal with the sea witch, Ursula, Ariel has a chance to go to the human world. There she meets Prince Eric, who takes her on an adventure around his island village. Will Ariel be able to break Ursula's enchantment and find her voice before it is too late?
Includes an exclusive poster!
- The Little Mermaid Novelization - World of Reading: The Little Mermaid: Meet Ariel
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Princess Meg Modérateur
Âge : 28 Messages : 12864 Localisation : Dans la citadelle de Vahla Ha'Nesh. Inscription : 07/06/2013
Très intéressant ! Les résumés de The Little Mermaid : Make a Splash et The Little Mermaid : Adventure on Land se contredisent car dans le résumé du second on a l'impression qu'Ariel ne rencontre Éric qu'après avoir conclu le pacte avec Ursula.
En tous cas le roman dérivé a l'air très intéressant. Et ça semble logique effectivement que les sœurs d'Ariel viennent rarement à Atlantica si elles ont chacune la responsabilité d'un royaume. Je sens que Ariel va être tiraillée entre son désir d'aller à la surface et suivre son cœur, et ses responsabilités en tant que souveraine d'Atlantica. On retrouvera donc des similitudes avec le rôle de Jasmine dans le remake de 2019, où elle aspirait à devenir Sultane.
C'est la date que Disney avait communiqué l'an dernier, pas de changement.
Disneyland Paris : déc. 1997/avr. 1998/juil. 1999/avr. 2005/aoû. 2005/oct. 2005/fév. 2006/avr. 2006 - Cast Member 2006-2011 - visites régulières jusqu'à aujourd'hui Walt Disney World Resort : nov. 2008/mai 2011/fév.-mars 2018/sep. 2019/oct. 2022 Disneyland Resort : sep. 2009/mai 2013/nov. 2015/août 2019/déc. 2023 Tokyo Disney Resort : juin 2015/avr. 2016 Hong Kong Disneyland Resort : mars 2016 Shanghai Disney Resort : mai 2016 / juin 2016 / juil. 2016 Disney Cruise Line : mars 2018 (Disney Dream) / sep. 2019 (Disney Fantasy) / oct. 2022 (Disney Wish) / nov. 2023 (Disney Magic) / sep. 2024 (Disney Wonder)
La promotion semble doucement commencer : Halle Bailey est en couverture de Variety.
Variety a écrit:
The New Little Mermaid: How Halle Bailey Found Her Voice and Defied Haters by Creating Her Own Ariel
Growing up, Halle Bailey was obsessed with “The Little Mermaid,” wearing out her family’s VHS tape watching and rewatching the 1989 Disney animated hit and pretending to be Ariel every time she went swimming. “Her sense of longing, her searching for herself, was something that I could resonate with,” Bailey says. “She knew where she wanted to go, and she wasn’t going to let anybody stop her.”
Bailey can relate. Now, it will fall on her 22-year-old shoulders to bring Ariel’s quest for true love and independence to life on-screen for a new generation of movie fans. Four years ago, Bailey, best known as one-half of the Grammy-nominated duo Chloe x Halle, landed the title role in the live-action remake of the classic film — which has wrapped shooting and will open in theaters in May 2023.
Before Bailey’s casting, only one other Black actor had been crowned a Disney princess (Anika Noni Rose as the voice of Tiana in “The Princess and the Frog”), so she understands the barrier-breaking importance of donning Ariel’s fins. “I want the little girl in me and the little girls just like me who are watching to know that they’re special, and that they should be a princess in every single way,” Bailey says. “There’s no reason that they shouldn’t be. That reassurance was something that I needed.”
Most fans were thrilled at the news that Bailey would play Ariel, but the trolls were just as vocal, decrying the prospect of a Black mermaid princess with the hashtag #NotMyAriel. The criticism stung. Chloe Bailey, the actor’s sister, says their tight-knit family banded together against the backlash. “It’s important,” Chloe says, “to have a strong support system around you. It’s hard to carry the weight of the world on your own.”
Bailey also got important perspective from her grandparents, who shared memories of the racism and discrimination that they had endured in their lifetimes. “It was an inspiring and beautiful thing to hear their words of encouragement, telling me, ‘You don’t understand what this is doing for us, for our community, for all the little Black and brown girls who are going to see themselves in you,’” Bailey recalls.
And she started to think about how her younger self would have been inspired if the cartoon version of Ariel had been a person of color. “What that would have done for me, how that would have changed my confidence, my belief in myself, everything,” Bailey says. “Things that seem so small to everyone else, it’s so big to us.”
Several COVID delays later, “The Little Mermaid” is finally slated to open in theaters next summer. The premiere will mark a critical pivot in Bailey’s career as she makes the leap from music to movie stardom, especially with an appearance in the film version of the Broadway musical “The Color Purple” hot on its heels. Together, the projects seem designed to transition Bailey into one of the more promising young actors of her generation.
Bailey has been in the public eye for more than a decade, after the world discovered her and her older sister’s covers of popular songs, which they began posting on YouTube when they were teenagers. After their take on Beyoncé’s “Pretty Hurts” went viral, the superstar took the girls under her wing, signing them to a deal under her Parkwood Entertainment label.
But even teen idols grow up. The past few years have seen the Bailey sisters — who are two years apart, despite playing twins for four seasons on Freeform’s “Grown-ish” — carefully detangling their personas and forging independent artistic careers. And as Bailey carves her own path in the entertainment industry, the traits that she admired in Ariel, such as the character’s tenacious pursuit of her dreams, could prove invaluable.
“I find myself learning things from these characters and trying to adopt them and keep them with me as I go about my life,” Bailey says. “It’s like the universe is trying to give these themes to me, like ‘Here, do it! We’re putting it in through the characters.’”
Filming “The Little Mermaid” was a metamorphic experience for Bailey, who was 18 when she auditioned and 21 when she finished production. “When I moved away to London I learned so much about myself,” she says. The U.K. and Italy-based shoot was the longest she had ever been away from her family in Los Angeles, and the shoot was emotionally and physically demanding. “It was kind of a shock because I had never done anything like that before.”
Director Rob Marshall, who made “Chicago,” says she was a natural onscreen. “Halle had this incredible facility to be able to dig deep, find the truth of Ariel’s passion and her heart,” he recalls. “It was like watching a great film actor being born.”
Marshall first spotted Bailey on the 2019 Grammy telecast as Chloe x Halle performed “Where Is the Love?” He was enraptured by her crystalline singing voice but didn’t know if she could act. So he asked Bailey to audition for “The Little Mermaid” by singing Ariel’s signature anthem “Part of Your World.”
“When she finished, I was in tears because she’s so soulful,” Marshall remembers. “You could tell right away that she was able to harness Ariel’s passion, her fire, her soul, her joy and her heart.”
The first time Bailey really saw herself as Ariel was during her screen test, when costume designer Colleen Atwood came to her home. “Have you ever seen that Hilary Duff movie where she has a twin and she’s thrown into a room to put on all these clothes?” Bailey asks, giggling as she compares the fitting to a scene in “The Lizzie McGuire Movie” where Duff cycles through outfits in an avant-garde fashion show. “I felt like that.”
Bailey is hesitant to discuss the details of the design, and hardly anyone outside the production has seen her in full regalia. But her sister admits that she cried after seeing Bailey transformed for the first time. Marshall spilled a bit more about the character’s coif, which incorporates Bailey’s trademark locs with some looser tresses. “She looks stunning in red hair; not everybody does,” he teases.
After landing the role, Bailey sharpened her skills with acting lessons, but therapy has been the most helpful tool. “If you have a really big emotional scene where you’re crying, you have to pull that from someplace,” she explains.
In real life, Bailey is prone to letting the tears flow. “If I’m feeling overwhelmed, or when I get my angriest, my reaction is I just cry,” she shares. “I can try to be so tough, and so strong, and then it just comes out.”
To help herself get in the right emotional headspace on camera, Bailey borrowed from her memories. To build Ariel’s relationship with her father, King Triton (played by Javier Bardem), Bailey channeled her relationship with her own father. “I would always talk about [how] my dad is like a mirror of King Triton; he’s always been so overprotective of my sister and I,” she says. “That’s one of the things that we love about him — the way he loves. When I had scenes with Javier, I just pulled from my experience with my own father: how deep that love is, and how strong and protective they get.”
The role was physically challenging too: Bailey worked on wires and other technical apparatuses so she could turn, spin and fly, mimicking Ariel’s mermaid movements. Plus, her singing chops inspired Marshall and songwriters Alan Menken and Lin-Manuel Miranda to add new numbers for Ariel. Bailey’s most spine-tingling performance came during her wrenching rendition of an old standard. The excitement Marshall felt during her audition returned when she delivered the reprise of “Part of Your World,” in a scene made memorable in the animated film when a wave crashes up behind the mermaid, framing her with ocean spray.
“[Halle] sings that moment up an octave from the original,” Marshall says. “It’s the most chilling, and the most thrilling, film moment because it crystallizes not just her incredible vocal ability but the emotional passion she has in singing it.”
After wrapping “The Little Mermaid,” Bailey decamped for dry land and the Georgia set of Blitz Bazawule’s “The Color Purple.” The musical drama is an adaptation of Alice Walker’s 1982 Pulitzer Prize-winning novel (later made into a 1985 Steven Spielberg movie starring Whoopi Goldberg and Oprah Winfrey), which tells the coming-of-age story of a young Black woman named Celie and her struggles with an abusive father and husband. Bailey plays Celie’s beloved sister, Nettie, a role she immediately connected with.
“We’re both the younger sister, we’re both the headstrong one and we speak up, and we’re very, very protective of our older sister,” Bailey says. “It was so cool to play this character where she had all of these pieces of me, but I think she’s a bit more sure of herself.”
For much of the film, the sisters remain emotionally tethered but physically apart, something that was easy for Bailey to key into, thanks to her experience being away from Chloe while filming “The Little Mermaid.” “She couldn’t visit me; everything was on lockdown, and it was that agony, that pain of being pulled away from something that’s like your arm, so I was pulling from that,” she says.
Bailey wrapped her portion of the production in late June; her final shot came at the end of a rain-soaked, late-night shoot. As Bazawule called “Cut!” and the crew applauded, producer Winfrey appeared and gave Bailey a floral tribute. “It was an emotional scene, so completing it was like, ‘Wow, I did it!’ And out of nowhere, she came at me with flowers, and I was just like, ‘Oh, my gosh. It’s Oprah,’” Bailey says, recounting the “pinch me” moment, which she shared with glee on social media.
Winfrey was at a similar inflection point in her career when she made her feature film debut in Spielberg’s version; at the time, she was a promising television host but had yet to achieve pop culture hegemony. “I just am so honored to be a part of this family that she has made,” Bailey says of being professionally linked to Winfrey. “You think of all the possibilities of what you could do after this, where and how far you would like to go.”
Now that both “The Little Mermaid” and “The Color Purple” are in postproduction, Bailey has come to appreciate the differences between the rapid pace of the music industry and the glacial process of moviemaking.
“My mindset is to work, work, work, so that I can see the payoff and move towards my goals. That’s what I’m used to,” Bailey says. “In the movie industry, I’m working 16 hours a day filming — I’ll be in the water busting my ass, crying, screaming, emotionally going to places I’ve never gone, and everybody there on set can congratulate you and say, ‘Yeah, you killed it today, kid,’ — but then you have all this time to wait.”
In the case of “The Little Mermaid,” it’s been so long since the shoot ended that she feels like “I’ve lived a whole other life since.”
“I’m grateful for it because it makes me slow down and cherish the moment that I’m living in now,” she says. “I was talking to my sister about it the other day, because I’m like, ‘I’ve been working so hard. I just want people to see it already, to see what I’ve been putting all my effort into.’” Chloe’s reassurance: “It’s all going to pay off.”
To keep busy in the meantime, Bailey has eased back into a routine of yoga, running, singing lessons, recording-studio sessions and one-on-one time with her cat, Poseidon. She also launched a YouTube channel, carving out her individual identity on the very platform where she and her sister were first discovered.
Music remains her passion. And just because she and Chloe are focused on doing their own thing doesn’t mean they have gone solo. Bailey confirms that the two will reunite on a follow-up to their Grammy-nominated albums “The Kids Are Alright” and “Ungodly Hour.”
“My sister is my backbone,” Bailey says. “She’s my best friend. She’s my everything. When I write with her, it’s different than when I’m just alone. When we sing together, I feel differently than when I’m just singing by myself.”
Le tournage de "La Petite Sirène" a été une expérience assez métamorphique pour Halle Bailey, qui avait 18 ans lorsqu'elle a auditionné et 21 ans lorsqu'elle a terminé la production. "Quand j'ai déménagé à Londres, j'ai beaucoup appris sur moi-même", dit-elle. Le tournage au Royaume-Uni et en Italie fut la première fois qu'elle ait été aussi longtemps loin de sa famille à Los Angeles, et le tournage a été émotionnellement et physiquement exigeant. "C'était un peu un choc parce que je n'avais jamais rien fait de tel auparavant."
Dans l'article, le réalisateur Rob Marshall dit d'elle : "Halle avait cette facilité incroyable pour pouvoir creuser profondément, trouver de la véracité dans la passion d'Ariel et son cœur. C'était comme regarder naître un grand acteur de cinéma." Marshall a repéré Bailey pour la première fois lors de la diffusion des Grammy 2019 alors que Chloe x Halle interprétait "Where Is the Love?". Impressionné par sa voix cristalline mais ne sachant pas si elle pouvait jouer, il a donc demandé à Halle Bailey d'auditionner pour "The Little Mermaid" en chantant la chanson signature d'Ariel "Part of Your World". "Quand elle a fini, j'étais en larmes parce qu'elle est si émouvante", se souvient Marshall. "On a tout de suite compris qu'elle était capable d'exploiter la passion d'Ariel, son feu, son âme, sa joie et son cœur."
La première fois que Halle Bailey s'est vraiment vue en Ariel, c'était lors de son test d'écran, lorsque la costumière Colleen Atwood est venue chez elle. "Avez-vous déjà vu ce film d'Hilary Duff où elle a un jumeau et qu'elle est jetée dans une pièce pour mettre tous ces vêtements?" demande Bailey en riant en comparant le montage à une scène de "The Lizzie McGuire Movie" où Duff essaye des tenues dans un défilé de mode avant-gardiste. "Je me sentais comme ça.". Bailey hésite à discuter des détails, et presque personne en dehors de la production ne l'a vue ainsi. Mais sa sœur admet qu'elle a pleuré après avoir vu sa sœur vêtue pour le rôle la première fois. Marshall en a dit un peu plus sur la coiffure du personnage, qui mêle les locs d'Halle avec des tresses plus lâches. "Elle est magnifique avec les cheveux roux; tout le monde ne l'est pas", taquine-t-il.
Avant Halle Bailey, une seule autre actrice noire avait été couronnée princesse Disney (Anika Noni Rose en tant que voix de Tiana dans "La Princesse et la Grenouille"), elle comprend donc l'importance de briser les barrières en enfilant les nageoires d'Ariel. "Je veux que la petite fille en moi et les petites filles comme moi qui regardent sachent qu'elles sont spéciales et qu'elles devraient être une princesse à tous égards", a déclaré Bailey. "Il n'y a aucune raison qu'elles ne le soient pas. Ce réconfort était quelque chose dont j'avais besoin". Elle évoque également ce que le fait de voir un personnage de couleur comme Ariel aura eu comme impact sur elle enfant : "Ce que cela aurait fait pour moi, comment cela aurait changé ma confiance, ma confiance en moi, tout", dit Bailey. "Les choses qui semblent si petites pour tout le monde, c'est si grand pour nous."
Après avoir décroché le rôle, Bailey a affiné ses compétences avec des cours de théâtre, mais la thérapie a été l'outil le plus utile. "Si vous avez une très grande scène émotionnelle où vous pleurez, vous devez la tirer de quelque part", explique-t-elle. Pour s'aider à trouver la bonne émotion devant la caméra, Bailey a emprunté à ses souvenirs. Pour construire la relation d'Ariel avec son père, le roi Triton (joué par Javier Bardem), Bailey a canalisé sa relation avec son propre père. "Je disais toujours [comment] mon père est comme un miroir du roi Triton; il a toujours été si surprotecteur envers ma sœur et moi ", dit-elle. "C'est l'une des choses que nous aimons chez lui - la façon dont il aime. Quand j'ai eu des scènes avec Javier, je me suis juste inspiré de mon expérience avec mon propre père : à quel point cet amour est profond, et à quel point ils deviennent forts et protecteurs."
Le rôle était également difficile physiquement : Bailey a travaillé suspendue à des fils et d'autres appareils techniques afin qu'elle puisse tourner et voler, imitant les mouvements de sirène d'Ariel.
Ses compétences en chant ont inspiré Marshall et les auteurs-compositeurs Alan Menken et Lin-Manuel Miranda à ajouter de nouveaux numéros pour Ariel. Mais la performance qui a donné le plus de frissons est survenue lors de son interprétation d'une chanson bien connue. L'excitation ressentie par Marshall lors de son audition est revenue lorsqu'elle a chanté la reprise de "Part of Your World", une scène rendue mémorable dans le film d'animation lorsqu'une vague s'écrase derrière la sirène, l'encadrant d'embruns.
"[Halle] chante ce moment d'une octave plus haut par rapport à l'original", dit Marshall. "C'est le moment le plus effrayant et le plus excitant du film, car il cristallise non seulement son incroyable capacité vocale, mais aussi la passion émotionnelle qu'elle a à le chanter."
Il y a quelques semaines, Halle Bailey confiait avoir vu l'extrait de la reprise de la reprise de Part of Your World : "C'était la reprise que j'ai vue … j'en ai pleuré". "Je suis toujours impressionnée", a-t-elle ajouté. "C'est tellement excitant parce qu'il y a de nouvelles chansons ainsi que des anciennes. Celles qui sont emblématiques sont incroyables... Elles sont toutes magnifiques. Je ne veux pas en dévoiler trop". Halle Bailey a également décrit sa version d'Ariel comme "amusante, passionnée et aimante".
Entertainment Tonight a écrit:
One particular moment from The Little Mermaid made Halle Bailey emotional. ET's Deidre Behar spoke to the 22-year-old singer and actress at Variety's Power of Young Hollywood event on Thursday, and, after telling ET that "little clips" from the film made her cry back in June, she's now revealing the specific scene that got the waterworks flowing.
"It was the reprise that I saw... that was a moment where I cried," Bailey said. "It’s part 2 of 'Part of Your World,' later in the film where she's on the rock."
"I’m just always in awe," she added of her involvement in the project. "That was the main [emotional] moment for me."
As for which Little Mermaid song is her favorite, Bailey simply couldn't pick.
"It’s so exciting 'cause there’s new songs as well as the old ones," she said. "The iconic ones are amazing... All of them are beautiful. I don’t wanna give too much away."
Bailey went on to describe her take on Ariel as "fun, passionate and loving," before sharing what it means to her to being playing the second Black Disney princess.
"I just hope people love it," she said. "I hope my amazing little brothers, sisters, cousins, my family, my community, we all see it and be like, 'You know what? We can be princesses too. This is amazing.'"
In addition to The Little Mermaid, Bailey is appearing in the upcoming film version of the musical adaption of The Color Purple. When it comes to which member of star-studded cast she was most excited to work with, Bailey pointed to Fantasia Barrino.
"I've always been a fan of her, like, an immense fan," Bailey said. "Her voice, her spirit, her anointment is just so beautiful. She's so kind and a beautiful person inside and out. I cannot wait for everyone to see what she does with this role."
With several upcoming high-profile projects, it's no wonder that Bailey was included in Variety's Power of Young Hollywood issue.
"Oh my gosh, I’m just so honored to be here and to be on the cover," Bailey told ET. "It feels like a dream. I’m just like, 'What the heck is happening?'"
Halle a récemment enregistré une chanson avec l'auteure-compositrice Diane Warren, vraisemblablement titrée "Somewhere we all belong", pour La Petite Sirène.
Halle a écrit:
with a legend today making something special @Diane_Warren
J’attends de voir… sur un extrait si court je ne peux pas vraiment juger mais déjà pour moi ce n’est pas Ariel… Ariel est blanche aux cheveux rouges pour moi donc clairement le film part mal depuis le début j espère être surprise positivement au final.
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Seven
Âge : 22 Messages : 551 Localisation : Dans mes chaussures Inscription : 07/07/2021
Je suis agréablement surpris du rendu Je ne savais pas trop à quoi m'attendre mais finalement je trouve Ariel et son univers aquatique vraiment magnifiques. J'aime beaucoup ce jeu de lumière qu'ils ont su très bien utilisé. J'ai hâte de voir ce film
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Brozen
Âge : 24 Messages : 1402 Localisation : A Zootopie, dans le quartier de Tundratown Inscription : 01/10/2016
Personnellement, je trouve que tout dans la bande-annonce est vraiment repoussant. Quand je vois toute cette avalanche de CGI dans tous les sens, je me dis qu'on va nous refaire un coup comme le remake de Pinocchio, avec un remake qui sera censé être en live mais ressemblera à un autre film d'animation. La musique d'Alan Menken dégage une poésie qui se prête très peu à ces décors ultra-réalistes, en tout cas, je trouve que ça ne colle pas. On le voit peu mais j'ai vraiment très peur du design de Polochon... Et cette version de Part of Your World, cette manière de chanter le "wish I could be", ça me sort par les oreilles. Et le dernier plan fait hyper fake, je trouve. Je pense que cela vient de la position de Halle Bailey (assise, toute droite, sans bouger), ou de ses expressions qui sont un peu vides, mais je n'arrive absolument pas à croire que je vois une petite sirène rêveuse, désireuse de partir. Je reste toujours éventuellement intéressée par les 4 chansons originales qui ont été officialisées à la D23, mais à part ça, je n'attends absolument rien de ce remake.
Je n’ai jamais été aussi hypé par la sortie de live action, je trouve les images superbes, le rendu sous l’eau avec les jeux de lumière incroyable, la voix de Halle est dingue, j’adore le rendu de sa queue mi-fantasy « mi-réaliste ». L’attente va être très longue, j’aurai aimé en voir plus avec une vraie bande annonce, mais apparement celle ci sera diffusée fin d’année (peut être avant Avatar 2 ?).
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Dernière édition par Onil1992mickey le Sam 10 Sep 2022 - 11:33, édité 1 fois
Et bien voilà... La Petite Sirène étant mon Disney préféré, et Ariel mon personnage favoris tous Disney confondu, j'étais quand même curieux de voir quelques images de ce faux remake malgré le casting qui ne me conviens pas du tout. Et ça ne prend pas avec moi. Si les notes de musiques et les décors me font monter les larmes aux yeux, la magie cesse d'opérer dès que je vois Halle... Elle ne sera jamais Ariel, elle ne lui ressemble pas, et je n'accroche pas à sa façon de chanter. Si je veux écouter du Beyoncé j'écoute directement l'un de ses CD... Il y a quand même des points positifs, les effets spéciaux ont l'air géniaux (même si j'ai quelques réserves sur ce que l'on peut voir de Polochon), et il semblerait que Halle ait le droit de porter un bikini, ce qui était plutôt mal parti puisque maintenant le simple fait de montrer son nombril reviens à voir un film X... Bref, je vais cesser de me prononcer sur ce sujet puisque de toute façon le mal est fait. Merci Disney d'avoir brisé l'un de mes rêves de voir un jour une vraie Ariel live à l'écran!
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