Le prochain court-métrage des Walt Disney Animation Studios se nommera Far From The Tree et sera présenté en avant-première au Festival d'Annecy avant d'être diffusé dans les salles en fin d'année en prélude à Encanto.
Natalie Nourigat (Programme d'échange) réalisera le court-métrage. L'histoire sera sur un jeune raton laveur curieux et sur ses parents très protecteurs.
Natalie Nourigat a écrit:
Far From The Tree started as a tiny seed of an idea in 2018. With the support of @DisneyAnimation and a team of INCREDIBLE artists & filmmakers, it grew up into a short film. I am absolutely thrilled to announce that Far From The Tree will premiere at this year's @AnnecyFestival!
Les adultes sont juste des enfants qui ont grandi.
Flounder69, Btm10, Globoss, Brozen et Pixie Tinkerbell aiment ce message
Il est tout mignon ce petit raton laveur On voit déjà à travers son regard qu'il est très curieux ^^
Merci pour la photo
"La perfection faite fée c'est moi ! C'est clair que je ne maîtrise pas tout. Et en plus j'ai un petit soucis avec mes hanches..." Mais c'est INTERDIT me faire la remarque pour mes hanches car je suis légèrement susceptible... Ou pas XD "Be yourself, Everyone else is already taken."Oscar Wilde
Le synopsis est simple, mais efficace et le premier dessin est vraiment chouette ^_^.
Vivement sa diffusion.
"Vous devez vous rappeler dans la vie qu'il y a un positif pour chaque négatif et un négatif pour chaque positif."Anne Hathaway “Not all treasure is silver and gold, mate.” - Jack Sparrow « Mille liliputiens ! »Balthazar Picsou
----------
Avatar : Helga (Atlantis: The Lost Empire - Disney)
Savez-vous pourquoi nous n'avons pas droit à la diffusion du court-métrage avant le film Encanto dans certains cinémas ? Mon Gaumont ne l'a pas diffusé, je trouve ça dommage...
Princess Meg Modérateur
Âge : 28 Messages : 12863 Localisation : Dans la citadelle de Vahla Ha'Nesh. Inscription : 07/06/2013
Le cinéma où je suis allé ne l'a pas diffusé non plus... :/ Je suis ami avec le directeur du cinéma en question, je lui demanderai la raison de l'absence du court-métrage avant le film mais à mon avis c'est une question d'argent...
EDIT : Je viens de demander à mon pote qui tient le ciné et il était pas au courant qu'il y avait un court-métrage avant Encanto. Il a demandé à son projectionniste qui n'était pas au courant non plus. C'est parce que je lui en ai parlé que du coup il a appelé ceux qui lui envoient les films. Il n'arrivait pas à remettre la main dessus alors que techniquement le court-métrage était sensé arriver en même temps que le film...
Je l'ai vu deux fois et, à chaque fois, j'ai eu l'impression de passer totalement à côté. J'ai trouvé les thèmes vus et revus. C'est mignon mais ce type de cartoon muet avec un personnage naïf qui essaie de faire comme un autre, j'ai l'impression qu'on en a pas mal bouffé. L'autre point problématique pour moi est l'animation limitée et très saccadée. Je peux entendre que ce soit un choix créatif mais j'y vois plutôt là un manque de moyen et une preuve supplémentaire que les Walt Disney Animation Studios ne savent plus faire de belle 2D. En tout cas, je veux bien que les spectateurs se disent que c'est mignon mais quand on passe de ça à Encanto, la Fantastique Famille Madrigal juste derrière, je doute que beaucoup regrettent la 2D et se disent qu'ils auraient aimé que toute leur séance soit présentée avec cette technique.
Disneyland Paris : déc. 1997/avr. 1998/juil. 1999/avr. 2005/aoû. 2005/oct. 2005/fév. 2006/avr. 2006 - Cast Member 2006-2011 - visites régulières jusqu'à aujourd'hui Walt Disney World Resort : nov. 2008/mai 2011/fév.-mars 2018/sep. 2019/oct. 2022 Disneyland Resort : sep. 2009/mai 2013/nov. 2015/août 2019/déc. 2023 Tokyo Disney Resort : juin 2015/avr. 2016 Hong Kong Disneyland Resort : mars 2016 Shanghai Disney Resort : mai 2016 / juin 2016 / juil. 2016 Disney Cruise Line : mars 2018 (Disney Dream) / sep. 2019 (Disney Fantasy) / oct. 2022 (Disney Wish) / nov. 2023 (Disney Magic) / sep. 2024 (Disney Wonder)
Vu lors d'une des projections PA de Disneyland Paris car lors de mes deux séances au cinéma, il n'était pas proposé. Ça se regarde une fois, c'est mignon mais trop souvent vu. Sans inspiration et originalité côté histoire et animation.
C’est triste de lire ça … une entreprise qui était a une époque être à la pointe, la référence dans le domaine de l’animation ne sait plus faire de l’animation traditionnelle… pourtant il doit bien resté des animateurs de la « grande époque » non où ils ont tous été remplacés ? Ça fait bien longtemps que je n’attends plus grand chose de l’Amérique ou de l’Europe question 2D. Seuls les japonais semblent ne pas avoir cédé à la 3d qui reste minoritaire la bas.
Dans ses pas est dans la lignée de Paperman et Le festin : c'est principalement de la 3D stylisée de manière à ressembler à de la 2D. Beaucoup pensent que le court-métrage est en animation traditionnelle. L'objectif de Disney Animation semble donc être atteint.
On a vu que ces techniques expérimentées sur des courts-métrages ont par la suite été utilisées dans les long-métrages (à petite échelle certes), notamment pour quelques scènes de Raya et le Dernier Dragon. Je trouve cela vraiment enthousiasmant pour les projets à venir, films comme séries. Si l'animation traditionnelle revient, ces techniques hybrides peuvent ouvrir de nombreuses possibilités et améliorer celles déjà existantes depuis des années. L'animation traditionnelle a déjà utilisé des éléments 3D par le passé, que ce soit des personnages, des objets ou des décors, mais leurs incrustations à l'image avec le reste n'était pas aussi toujours aussi maitrisée que ce qui est possible désormais.
L'affiche dévoilée à l'occasion de la sortie sur Disney+:
Images partagées par James Richard Woods :
James Richard Woods a écrit:
Far From the Tree is streaming on Disney+ today! Here are some odds and ends from the short in celebration! The BG on the second slide was drawn by the brilliant @man_arenas. Also… seashells lol . Happy streaming Encanto and Far From the Tree #disney#disneyanimation#characterdesign#visualdevelopment#farfromthetree
James Richard Woods a écrit:
I was honestly really thankful to have been given the chance to make the colour script for the short. I’ve never made one before (and am usually too scared to paint when there are way more qualified artists to do it) but @tallychyck gave me a chance and @dethancooper_art guided me through the process. I still have a long way to go, but I was proud of it . - #farfromthetree#disney#disneyanimation #visualdevelopment
Color script de Dan Cooper :
dethancooper_art a écrit:
Early color script for Far From the Tree, the beautiful short showing before Encanto in theaters now. Painted over the existing storyboards… Thanks to @tallychyck for directing such a charming short and allowing me to contribute For students, the idea behind this was to capture both the mood and the light of the Pacific Northwest area…. Starting off neutral sunlight/ complimentary shadows, then darker and cooler to feel more foreboding… and finally beautiful twilight towards the end…
Swipe to see ending of script and beautiful reference inspirational images on the bottom designed by @man_arenas Final production by @joshstaub.art Final colorscript by @jamwoods_
Diverses étapes de production partagées par Josh Staub :
joshstaub.art a écrit:
In Disney’s Far From the Tree, the characters are CG animated, but the backgrounds are painted in a more traditional manner. Here’s a simple behind-the-scenes look at a typical shot. . 1) I begin the background painting by using traditional marker and pencil on photo paper based on a simple modeled layout and camera setup defined by the incredibly versatile @joabaldwin (see step 2). Once I’m happy with the marker sketch I scan and assemble the pieces in photoshop until arriving at the final background painting. I also draw/paint the characters in place to visually explain to downstream departments how they should appear in the shot. . 2) @joabaldwin then updates the rough 3D model to match the final painting, which then becomes the foundation for the placement of the characters for animation, and also because we need it to make the film work in stereo (3D)! . 3) The CG animation team (led by the brilliant @chadsellz) creates the tear jerking and/or hilarious character performance. The characters are then rendered flat and receive a visual treatment (lines, shadows, eye specs) to make them “appear” 2d animated (this was a technique I originally developed for a short circuit project - Exchange Student, also directed by @tallychyck, more on that in a future post). Finally, the Lighting team (led by the innovative @rogerlee.art) integrates the characters with the background and adds the finishing artistic touches (reflections, water movement, caustics, dynamic shadows), to make the shot sing! This was actually one of the dozen or so shots I also lit for the film. . Far From the Tree was a labor of love for all who worked on it and I couldn’t be more proud of the team and the final result. Enjoy the film in theaters with Encanto! . #farfromthetree#disney#disneyanimation#animation#encanto#conceptdesign#conceptart#productiondesign#waltdisneyanimationstudios
This was the first completed shot of Far From the Tree, from which we learned so much about how to animate and then integrate the cg characters (meant to look hand drawn) with a 2d traditionally painted environment. This shot also includes a subtle camera move which also posed a challenge. . Once this shot was finished I was confident in the technique and that we could make it work for the rest of the project. . 1) My first background painting (of 92 paintings in total!) for Far From the Tree, done traditionally using copic markers and pencil and then scanned and assembled in photoshop. I also draw/paint the characters in place to guide the downstream departments. . 2) The completed shot from the film! Go see Far From the Tree in theaters with Encanto! . #farfromthetree#disney#disneyanimation#waltdisneyanimation#waltdisneyanimationstudios#encanto#painting#animator#painting#conceptdesign#animationart
joshstaub.art a écrit:
Here’s another background painting from Far From the Tree which I painted traditionally and then assembled in photoshop … but what does that mean exactly? Here’s what: . 1) Final background painting (to provide context for the following slides). I also paint the characters in place to guide downstream departments. . 2) Layout render (roughly modeled by the versatile @joabaldwin), which I use for reference in order to make sure the camera and characters will be in sync. This is actually the starting point. . 3) Scanned pencil and copic marker drawing/painting of the tree element done on real paper to match the rough model … I had to paint many elements like this in separate pieces in order for the 3d and camera moves to work! . 4- Cutting out and assembling the scanned pieces in photoshop! . 9) The final shot from the film, first animated in cg by @bhomman, then with the 2d character look technique and dappled lighting applied by the incredible lighting team! . Go see Far From the Tree on the big screen with Encanto while you still can!
Another set of backgrounds for Far From the Tree. I painted them traditionally using pencil and copic markers, and then assembled them in Photoshop (see previous post!). . Since the paintings are used as the actual backgrounds for the final shots I also draw/paint the characters in place (original character designs by the brilliant @jamwoods_) to guide downstream departments, including lighting, for which these also served as the lighting keys. . The backgrounds are a bit larger than they will appear in the final shots (note the red and blue lines in the bottom two paintings) to allow for flexibility later on (for example if we decide to adjust the framing of the shot, or need to perform a simple camera move). Enjoy! . #farfromthetree#disney#disneyanimation#waltdisneyanimationstudios#animator#artistsoninstagram#animationart#encanto
joshstaub.art a écrit:
Another one of my background paintings from Far From the Tree. Each layer is painted traditionally on paper using pencil and copic markers and then scanned and assembled in photoshop. . 1) The final shot in the film. . 2) This shot has a slight camera push-in, so I had to paint the trees, sky, and haystack rock (beloved icon of the Oregon coast!) as separate layers. The painted clouds and water were elegantly animated using Nuke by the incredible lighting team (led by @rogerlee.art), so I paint them as separate layers as well. . 3) I draw/paint the characters in place to communicate to downstream departments how they should appear in the shot. This also serves as the lighting key for the lighting team. . 4) The final painting in layers with the additional trees (which will also be subtly animated by lighting to match the camera push-in). . Go see Far From the Tree in theaters with Encanto! . #animation#farfromthetree#disney#disneyanimation#waltdisneyanimation#encanto#conceptdesign#painting#animator#artistsoninstagram#oregon#oregoncoast#haystackrock #animationartist"